loading...
loading...

Renungan Pagi.

اعوذبالله من الشيطان الرجيم.
بسم الله الرحمن الرحيم.
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

Renungan Pagi.

Indahnya Menutup Auratmu Muslimah

Aurat adalah kehormatan diri bagi umat islam yang wajib dijaga dan dipelihara sepanjang masa. walau di dalam apa jua keadaan, menjadi kewajipan bagi umat islam menutup aurat. definisi lain ialah sesuatu yang tidak dibenarkan mempersembahkannya di hadapan lelaki ajnabi atau sebaliknya.

Firman Allah SWT.
Wahai anak Adam! Pakailah kamu yang indah dan berhias pada tiap-tiap kali kamu pergi tempat ibadat (masjid) dan makan serta minumlah. dan janganlah kamu melampaui batas.
sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang melampaui batas.
(al-A'raaf 7:31)

Islam telah menetapkan supaya wanita berpakaian longgar dengan warna yang tidak menarik serta menutup seluruh badannya dari kepala hingga ke kaki. kalau dibuat perbandingan dari segi harta dunia seperti intan dan berlian, ianya dibungkusdengan rapi dan disimpan pula di dalam peti besi yang berkunci. begitu juga umpama dengan wanita, kerana wanita yang bermaruah tidak akan mempamerkan tubuh badan di khalayak ramai. mereka masih boleh tampil di hadapan masyarakat bersesuaian dengan syariat yang di tetapkan dalam islam...

Alhamdulillah,In syaa Allah wallahuallam.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment

loading...